rowdie

Alla inlägg under december 2012

Av Emelie - 14 december 2012 16:42

Tjo fjöljt^^


Det är verkligen jobbigt att åka bussen hem, tar ca 50 min nu när det är så halt och bussen inte kan köra fort på småvägar..:< 


*SPOILERS*

Men när jag väl kom hem så kollade jag på nytt avsnitt av Greys, (nytt varje fredag tills denna vecka, nu är det uppehåll tills 10 januari :() och äääääääntligen blev Christina och Owen tillsammans igen... :') så sjuukt glad över det ;) Började nästan gråta, men lyckades hålla mig xD 

Måste bara berätta om en bra bok jag läser, eller det är en serie som Josephine tippsade mig om som tydligen skulle vara väldigt bra, Vampire Academy, och jag förstår vad du menar! ÄLSKAR BÖCKER! :'D 


Måste oxå lägga ut en bild bara som jag lagt upp förut, men ska skriva lite rörande text oxå ;)

 


Jag vill bara gråta när jag ser denna bild, av lycka. När vi köpte dig orkade du knappt gå framåt, du var så van vid att lalla runt på en ridskola hela dagarna, du hade ingen livsglädje, människorna var bara några som tog hand om dig. Nu är det mycket mer än så. Du är nästan alltid glad (såvida ingen försöker ta din mat ;)), du är nyfiken på att testa nya saker, du charmar alla med dina snälla ögon (och att du alltid ser så söt ut när du vill ha godis;))

Somsagt, när vi köpte dig, hade du ingen kondition och du var tjock (ja, han var fet och hade inga muskler). Idag, har du hoppat 1.15 vid 22(!!) års ålder, du går medelsvår utan problem, hade våran tränare som är lite mer utbildad än mig och mamma hade du kunnat gå ännu högre. Blir så sur på folk som dömmer dig för att du är 22. Du är finare än många 17 åriga hästar, och kan gå finare än många 10 åringar, så håll käften till alla er där ute som klagar på honom, han är det finaste jag vet. 

Jag litar på dig till 100%, hade aldrig vågat hoppa 1.15 för första gången med någon annan häst. Säger jag; hoppa, då frågar du; hur högt? Jag kan inte beskriva i ord hur stolt jag är över dig, att vi köpte just dig från ridskolan och att du blev så fin som idag. Men kolla på bilden bara?! Du är glad med öronen framåt, dina ögon lyser av glädje, du hoppar jämt och fint, du "släpar" inte med fötterna på bommen, och man ser hur musklig du faktiskt är. 

Jag kanske skryter, men erkänn, hur många hästar vid 22 år kan hoppa 1.15 på det sättet han gör? Jag skryter inte för min skull, utan för hans, för folk underskattar honom. Han är kung överallt, så är det bara, min plutt <3

Av Emelie - 14 december 2012 11:00

Yes, ÄNTLIGEN fredag! Ska bli så skönt med helg! Ikväll blire nya Greys Anatomy, och imorgon drar man hem till Michelle, ska bli kul kul :) 

Egentligen var detta ett meningslöst inlägg, men ville bara säga det, sitter på naturkunskapen så måste jobba lite ;)


Puss

Av Emelie - 13 december 2012 18:33

Hej ^^


Haha, så bra som min polle gick idag är f*n ovanligt xD Men det var så sjukt kul, tror jag red på den snöiga utebanan i 45 min (KAAAALLT) men det gick så himla bra så kunde verkligen inte sluta. Jag slutar aldrig imponeras av min polle, f*n att det inte fanns någon kamera där. Han gick så fint böjd, man såg hela halsmuskeln från ryggen, han drog in hela magen och trampade högt med benen, alltid lika kul :) Det är inte ofta han gör så, oftast går han i form men hänger sig lite, nu bar han verkligen sig själv. As härligt. Övade mycket på att det skulle gå lååångsamt, han vill gärna springa fort i traven eftersom det inte blir lika jobbigt för honom då ;) Och ja, jag måste också få skryta om min häst ibland eftersom de flesta ryttare gör det, själv hatar jag när folk gör det men idag var jag bara tvungen, går fortfarande på moln efter hur bra det gick, går inte att beskriva! Behövde verkligen detta efter allt slit vi gjorde hela våran/sommaren när inget ville funka..hemska tider, skönt att det blir bättre! Det går inte att beskriva hur mycket jag älskar dig min plutt, ska bli skönt med lov då jag får mera tid för oss, du är så mysig. Du ser alltid lika glad ut när man kommer från sadelkammaren (kan vara för att du ibland får godis ;)), men det värmer ändå i hjärtat, för så var du inte när vi fick dig. Då var du typ anti alla, men nu typ älskar du allt och alla, men såklart mig å mamma mest. Stolt över min 22 åriga häst som kan hoppa 1.15 med ryttare och gå i medelsvår dressyr..min plutt <3


Men iaf, värdelös dag i skolan, först något fika, sen ett litet luciatåg och sen en fotbollsturnering, och det sista var väl det enda som var roligt xD Sen gjorde jag någon engelska grej innan jag tog bussen till stallet ;)

Imorn blire nog att springa runt och leta efter julklappar ^^ 


Måste lägga ut en cool bild från Aruba! :D

 

Haha vet att det är Kalle Anka fötter, men man gick ju 6-7 meter under vattnet, det var aaaaas cooolt! :)



Av Emelie - 12 december 2012 23:28

Tjoo ^^


Yes, ligger i sängen och kollar på Greys ;) Ett "gammalt" avsnitt dock, säsong 8 avsnitt 20 ;) Tänker inte gå in så mycket på detaljer, men åå Crowen..get back together sooon!

 

Dem är ju bara menade för varandra..</3

Av Emelie - 12 december 2012 19:44

Tjo tjim ^^ 


Jo, onsdagar är verkligen långa :/ går till 15.40, lagom drygt :< men imorn äre en riktig slappdag, vi ska bara fira någon Lucia sak, och har ingen lektion ;) Så ja, så kan det vara ^^

Och jag måste bara säga, att fan vad jag tycker om min nya klass. Visst, man kommer bättre överrens med vissa än med andra, så är det ju alltid, men känner verkligen att jag hittat as sköna människor som jag kan hänga med :) Och de flesta säger hej till varandra på morgonen, vilket vi inte alls gjorde i förra klassen ;) Trivs prima :) 


Och så skönt nu, ska bara lämna in lite uppfifter, sen är jag helt klar med allt i skolan...känns skönt att inte behöva plugga arlset av sig på spanskan osv, och faktiskt hinna skriva ett inlägg ;) Och imorn får jag äntligen tid för min polle igen, saknar honom!


Jobbar på designen, den blir nog klar ikväll! :) 


Puss 

Av Emelie - 10 december 2012 17:16

Tjoooo :)


Kom hem för ett tag sedan, har varit rätt lat, skrivit ihop lite på en historia uppgift som jag ligger 2 veckor efter med (ooops) annars bara chattat med lite folk på fb ;)

Haha en rolig grej idag, fick tips om en bok så gick direkt till skolans biblotek och lånade den, och sen i kalssrummet kommer en av mina klasskompisar fram å bah: å jag typ älskar dig för att du läser den där boken, den är så himla bra! Haha det var lite kul ;) 

Nejmen kvällen kommer spenderas med skolböcker, väldigt socialt ;) Samt beställa lite julklappar oxå kanske ;) KÄnner mig så efter, har inte köpt en enda..xD 


Och måste bara skriva lite om Greys oxå, så ni som inte vill veta, läs inte ;) 

Nejmen ååå, OWen och Christina måste verkligen bli tillsammans igen :< vet att det kommer bli lite heta scener mellan dem, Shonda skrev det på hennes twitter, men lixom..inte bara sex, de ska vara tillsammans oxå :/ Aja, bara att hoppas! 


Puss på er! 

Av Emelie - 10 december 2012 08:45

Hejsan! ^^


Joo, måste bättra mig på det här med bloggandet, men har ingen energi alls xD Skola tar verkligen över min tid, (säger det ofta, men det är sant) men efter spanska provet imorgon så har jag nog inge mera prov, då blire bara att plugga ikapp matten :) Då ska det bli bättre uppdatering, lovar :) Framför allt så jobbar jag på en ny design :) 


Slänger in en bild på finaste pojkarna så länge, så blir alla glada och nöjda :) 

 

Av Emelie - 5 december 2012 16:22

Tjo;)


Shit vad det snöar :S Kunde inte ens åka till skolan imorse för att vägen var så dålig, så fick 3 timmars sovmorgon innan mamma tyckte att vägen gick att åka på ;) Haha och sitter själv i korrdioen, tror 4 lärare har kommit förbi och frågat om jag ens kommer hem nu i eftermiddag xDD 


Men iaf, idag fyler världens bästa Michelle hela 17 år :D en riktigt stor tjej nu alltså :D Besparade henne min fina sångröst, får sjunga imorn ist ;D 

Shit, alla pengar denna månad bara flyger iväg xDD Presenter, julklappar å hej å hå..men sånt får man tåla, julen är nog ändå min favorithögtid ;) Älskar tända ljus, sitta under en filt i soffan, äta choklad, dricka kaffe och kolla på Greys Anatomy... längtar till lovet!! :D 


Puss


Presentation


Vet egentligen inte vad jag ska skriva här, men i denna blogg kommer du läsa om mig, mina hästar, mina vänner, min familj och One Direction ;) Och har en galen crush på Harry Styles, så ja honom kommer ni få läsa om vääldigt mycket ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards