rowdie

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie - 31 mars 2013 23:10

Eller något :P Nejmen något jag stör mig på med facebook, är att det är så j*kla krångligt ibland :< men har nu ääntligen efter typ 3 månader, lyckats göra så att bara vissa kan gilla mina bilder och göra inlägg på min logg, det är typ endast de personer som är med i vissa grupper jag har, för jag orkar verkligen inte att alla 450 människor ska kunna se mina saker -.-' På tal om det, ikväll ska jag rensa min vänlista, fattar inte varför jag har så många, jag känner typ inte ens hälften xD men ska typ bara rensa 20-30 st, sånna jag inte har en minsta aning om vilka det är :P 

Nejmen känner mig fan duktig här som lyckades! xD det kanske inte är så svårt egentligen om man bara är lite smart, men nu låtsas vi att jag är det :P 

Ska iaf svulla godis nu forever alone och kolla på Ghost Adventures, hare gött! 

Av Emelie - 31 mars 2013 17:38

Det blir ett lite långt inlägg nu, har inte skrivit så mycket om Joori de senaste dagarna, men mitt internet är som det är :< men nu så ska jag försöka! ;)


Fredags: då tyckte mamma att jag skulle rida honom igen, för då var våran tränare i ridhuset och hon hade lovat att hon skulle hjälpa till lite samtidigt som hon red "sin" häst. Joori var som dagen innan, gick emot och lättade lite, Jenny (som tränaren heter) sa massa tips som hjälpte mycket, men sen ville hon oxå hoppa upp och pröva, bara för att se hur han kändes lixom. Han började direkt med henne också, men sen när han fattat att det inte var någon idé så gick han jättefint. Under tiden så red jag "hennes" häst, ett fint litet sto, helt annorlunda än vad jag trodde att hon skulle vara, hon hade as fint steg och trampade mjukt under sig och kunde krulla ihop sig fint, det var en rolig upplevelse för trodde somsagt inte alls att hon var så fin! :) 

Sen fick jag hoppa upp på Joori igen, och då fick jag ännu mer tips som gjorde att det gick ännu bättre :) Sen åkte vi till andra stallet och jag red ut en sväng p Grandeur, och nu får vi äntligen trava så vi flög fram där, han tyckte nog att det var skönt att få sträcka på benen :)


Igår: mamma red, Joori protesterade inte alls, det var ett skönt framsteg!

Idag: jag red, han protesterade inte en enda gång. Tänk vad mycket som kan hända på några dagar, men han är verkligen annorlunda jämfört med Grandeur. Vi är vana vid att kunna hoppa upp och kräva rätt mycket, men på Joori ska man tänka att tyglar är sytrådar, tar man nästan bara minsta lilla så slänger han upp huvudet, han är väldigt känslig. Man använder mest rösten och sitsen på honom, helt annorlunda jämfört med Grandeur!


Han är så underbar i all hantering, har inte sett honom bli sur någon gång än, han är snällt i allt vi gör, klipper, duschar, sprutar med flaskor runt om honom (Grandeur har en rädsla för alla sorters flasker, kan inte ens gå in med en cola flaska i handen, då flippar han :P). Joori har verkligen fått rätt uppfostran men, inte blivit helt rätt riden. 

Jag är faktiskt riktigt imponerad av honom han var inriden som fälttävlans häst, har inte blivit riden rätt senaste året, och han är ändå så sjukt duktig när han är som bäst. Han har inte spindelsteg (alltså jätte dressyrsteg), men för att ha varit inriden som fälttävlans häst somsagt så är han rätt duktig va? (sorry för min sits på några bilder, och min miner, jag red lätt och folk vet ju hur min tunga kan se ut ibland...:P) Och våran tränare tycker att vi ska ha händerna brett lite längre ner, innan ni börjar klaga på det ;)

           


Måste oxå säga att det är riktigt skönt med ridhus 200 meter från stallet, har saknat det! <3

Av Emelie - 30 mars 2013 19:52

Passar på att skriva när jag ändå har hyfsat Internet, det hemma funkar inte så får skriva från mobilen då jag sitter i bilen påväg hem från Vaxholm, och appen dampar lite, så ursäkta för konstiga ord och stavfel om det blir några xD och vill ni inte läsa ett ?bergulligt inlägg, läs inte :p


Nejmen världens bästa, underbara och fina Linnea blir ju 17 idag (något som hon mobbar mig för då inte jag fyller förrän om ca 1 månad :P)
Linnea är en väldigt underbar person på alla sätt, hon är en av de roligaste jag känner, hon får mig alltid att le när jag mår dåligt, bara genom ett kort meddelande på fb kan hela mitt humör bli bättre<3
Du finns alltid där för mig när jag behöver det, även om det kan vara om de mest konstiga sakerna eller vid den konstigaste tiden på dygnet. Du stöttar mig alltid, och speciellt när det var så jobbigt med Joori, då var det dig jag pratade med mest och först, för jag visste att du förstod. Är så evigt tacksam för att jag kunde prata med dig då och för att du lät mig vara deprimerad, jag behövde inte låtsas vara glad, för du förstodJag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan dig, i ca 2-3 år har vi stöttat varandra (även om ibland på annorlunda sätt, för du ska veta att jag stöttar dig i dina val även när jag "hatar" dig;)), och jag hoppas att du låter mig stanna vid din sida hela livet så jag kan fortsätta stötta dig genom svåra tider och få vara glad med dig när du är glad Jag älskar dig Ingrid Linnea Maj Larsson, kommer alltid göra, vad ön någon annan säger!! Grattis och hoppas att du har fått en toppendag! (Och jag förväntar mig fan en kommentar på detta!!!;))<3333333333333334

Av Emelie - 28 mars 2013 20:19

Idag blev det första turen på Joori, det gick bara bra! I början blev det lite tokigt då han inte riktigt förstod vad jag ville, så då blev det lite uppått ist för framåt (inte att han stegrade sig, inte alls) men han slog upp huvudet och det löft lite om framdelen, men smackade man på honom och visade att han skulle gå framåt så gick det as bra :) på slutet gick han riktigt fint, då kändes det som när jag provred honom :)
Sen fick han ett riktigt bad, riktig rengöring osv :) vi tänkte göra det imorn, men det var så fint väder idag så vi passade på :) får se hur mycket renare han blev imorgon:)
Som ni ser på bilden under så behövs det byggas på myyycket muskler, på bog och rumpa osv, men sånt tycker bara jag och mamma är kul, så det har inte vi något problem med alls!:)

Av Emelie - 27 mars 2013 20:53

Hämtningen av Joori gick jättebra, han skötte sig jättebra, prinsen. Han var väldigt lugn att köra, till och med pappa var imponerad (och det säger rätt mycket :P)
Vi åkte först hem till gamla ägaren och skrev på alla papper och fick alla Jooris papper osv, sen åkte vi till honom (han stod hos fodervärden). Direkt när jag såg honom i hagen klickade allt (igen) och innan hämtade honom från hagen så stod han med mulen mot min axel/hals och myyyste, är totalt förlorad i honom Han tyckte att transportskydden var lite äckliga (vilka hästar gör inte?) men somsagt, efter 2 steg så gick han lika normalt som att han inte hade några skydd alls :) lite skillnad från Grandeur, som man står dubbelvikt och gravar åt för att han typ hoppar fram, stackaren, men det är väldigt kul att kolla på ändå :P
Efter ca 2 timmar kom vi fram till hans tillfälliga stall och lastade ur honom, han var väldigt nyfiken och skulle kolla på allt :P sen borstade jag och honom medan mamma och pappa plockade in massa saker från bilen, prövade också massa täcken osv för att se så allt passade :) Sen var vi tvugna att åka för att ta hand om Grandeur, längtar redan tills imorn, ska skritta lite på honom då :) det var ju inte så längesedan han blev opererad så han måste ta det lite lugnt några dagar till, och eftersom vi ska lära känna honom så gör det ju inget :)
Men är världens lyckligaste just nu, det kändes helt rätt från första gången jag såg honom, och nu är han en medlem av våran kärleksfulla familj :') han kommer få så mycket kärlek av oss så han typ kommer smälta :P nejmen allt känns så rätt, nu ska jag vara njuta hela kvällen, sovmorgon imorn oxå :)

Av Emelie - 27 mars 2013 08:47

Tror inte jag behöver säga mer :')

Av Emelie - 26 mars 2013 13:08

Tisdag igen, samma gamla tråkiga tisdag :P Men idag har det inte varit lika dåligt som det brukar (än iaf) så man får väl hoppas på det bästa! ;) 

Idag fick man gå upp tidigt (6.10) hade utsläppet :/ men aja, man vaknar ju på riktigt iaf ;) själva utsläppet är ju inte så jobbigt, det är bara att behöva gå upp tidigt som känns lite segt :P Men bara att vänja sig, kommer ju bli dubbelt upp sen när man har 2 hästar :P 

Sen hade man redovisning första lektionen, sådär lagom kul, tror inte jag andadaes en enda gång när jag pratade :P Dock var det på engelska, men aja, nu är det överstökat iaf :) Sen har man en till redovisning imorn på förmiddagen, men den är tack å lov på svenska, inte lika farligt :) 

Sen när alla får lunch imorn så hämtas jag upp av pappa/mamma, så åker vi och hämtar Joori :D Som jag har längtat, äntligen! Sen blir första ridturen för mig på torsdag, bara för att testa lite, får se hur det går :) Inget jobbigt dressyrpass direkt, ska mest lära känna hästen lite :) 


Och sen är det looooooooov på fredag, ska bli såå skönt!

Och bara för att jag är helt hopplöst förlorat kär i denna kille, så kommer det några bilder på honom från TMH tour <3

         


Besatt? Nej inte alls. Men lixom, hans underbara personlighet, röst, hans image, hans allt...jag är såå förlorad


Presentation


Vet egentligen inte vad jag ska skriva här, men i denna blogg kommer du läsa om mig, mina hästar, mina vänner, min familj och One Direction ;) Och har en galen crush på Harry Styles, så ja honom kommer ni få läsa om vääldigt mycket ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards