rowdie

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Två veckor och 2 dagar

Av Emelie - 22 april 2013 08:56

kvar till konserten :') är typ aaas taggad, kommer bli sjuuukt kul! 

Menmen, det händer ju lite saker innan också, bland annat så hinner jag bli hela 17 år (herregud vad fort tiden går). Sen hände det massa roliga saker i helgen, har helt enkelt inte hunnit skriva någonting :P

Men i fredags drog jag somsagt till Michelle efter jag vart i stallet. Det var mys, kollade film, åt godis och hade det väldigt trevligt helt enkelt. Tråkigt att vi inte ses så ofta somsagt, verkligen :/ 

Sen på lördagen hade mamma hans om Grandeur så hämtade hin upp mig för att vi skulle åka till Joori, vi skulle för första gången sätta upp ett hinder för att se hur han reagerade :P Det gick bra, eller ja i början vettefan vad vi höll på med, jag hoppar ju inte så ofta så jag är inte direkt så superbra på det, men sen fixade mamma lite med koner osv så jag kom rätt väg, då hoppade han på riktigt :) Han verkligen "satte sig ner och hoppade" eller vad man ska säga. Dock låg hindret typ på...40 cm? xD Vi fick 3 riktigt fina språng, då bestämde vi oss för att sluta. Han tyckte iaf att det var jättekul när han väl kom på vad han skulle göra :P Måste köpa in lite ny utsutning till honom oxå när vi ska hoppa med honom, han kör ju upp huvudet somsagt så mamma och jag håller på att diskutera vad vi ska köpa in ;) Han fick också bada, det kommer ju ta ca 1 år innan han kommer få bada igen :P 


I söndags så red jag på utebanan (vi har ju bara utebana hos Logård om vi inte åker till ridhuset) så det är ju bara att vänja sig ;) Visst var det lite att kolla på, men det gick bra när vi väl började trava och galoppera. Lite stel i vänster så jobbade mycket i det varvet (det är ju min svåra sida också) men på slutet släppte det :) 

Sen skulle vi få in lille killen i transporten ;) Han testar såklart, vore konstigt annars. Men vi har iaf kommit på vad problemet är, inget jag tänker skriva ut här så alla kan se det men det kommer lösa sig tror jag, han lär sig snabbt :) Vi höll typ på i 3 minuter sen gick han snällt in som att det vore världens mest självklaraste sak i hela världen, så omöjligt är han ju inte ;) 

Haha sen när vi skulle lasta ut honom hos Logård så stod han och åt, mamma hade varnat mig för att han backar rätt snabbt men nepp, han var mer "men hallå maten är ju här" men puttade man lite så gick han snällt ut (med maten hängandes ut ur munnen :P) haha sötis.


Sen släppte vi ihop honom och Grandeur själva, de hade as kul, sprang runt och bockade och busade. Har film på det men vet inte hur jag ska få över det till bloggen :P 

Sen skulle vi spola hans ben, utomhus dårå. Han har varit jättesnäll när vi gjorde det inomhus men det blev ju massa nytt i huvudet så han ville inte vara med alls i början :P Men på slutet så stod han nästan lika snällt som Grandeur, och vi vet återigen vad problemet är. Tycker verkligen synd om honom ibland, kan inte skriva ut somsagt vad som är felet men så fort han lär sig att lita på oss så ska det nog gå super! 

Haha och det var sååå gulligt, sen när vi tog ut Grandeur för att spola hans ben så blev Joori alldeles ledsen (trots att en valack stod snett framför honom) så han började gnägga och skrika, det var bara för gulligt så jag höll på att dö :P Tror han tyckte om Grandeur, och det är ju bra ;)
Åkte förbi imorse för att se hur det gick med utsläppet, var inte speciallt orolig. Granit visade direkt vart skåpet skulle stå, men som tur är så går Joori bara undan. Han försökte hälsa på Ymer men det ville inte Granit heller, sen åkte vi men han kommer nog komma bra överrens med alla :) Matcho och Grandeur stod och åt och brydde sig inte så mycket om Joori, vilket inte är så konstigt eftersom J och M står bredvid varandra i stallet, och G+J redan hade träffats ;) 


Idag ska han få vilodag för att hinna smälta allt, eller jag ska lina honom lite medans mamma rider G (som behöver gå ett riktigt jobbigt pass, han har haft lite semester) så vi får se hur det går ;) Kanske blir att bara vänja honom vid bussar, lastbilar precis bredvid ridbanan osv. Tror inte det kommer vara så stort problem, han lär sig fort :) 


Herregud vilket jätteinlägg, vi lägger in en bild också så blir det lite roligare :P

 

Underbara Joori <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2013 10:09

Jag sadlar om till blogg.se istället efter ett år med denna sida. Blogg.se en skönare hemsida som jag inte fattat något av förut men nu börjar jag förstå den ;) Kommer låta denna vara kvar ifall man skulle vilja läsa, orkar inte dra hela historien om...

Av Emelie - 4 juni 2013 09:30

Det har varit en liten paus i bloggandet som ni borde ha märkt, har inta haft någon inspiration och sen har vi uppgifter till skolan och blabla, men snart är det lov! Ska bli så grymt skönt, taggar verkligen för sommar 2013! Okej, det enda jag egentl...

Av Emelie - 23 maj 2013 10:22


Igår var det hoppträning igen, snälla Josephine var med och fotade/filmade, och det gick väldigt bra :D Var sjukt taggad och är ännu mer taggad inför nästa vecka :')  Vi hade ett nytt träns på honom idag, ett pullarträns och det hjälpa verkligen! H...

Av Emelie - 17 maj 2013 09:50

Är helt galen över Vampire Diaries, sista avsnittet på säsong 4 har släppts, har inte kollat på hela än men vet att Delena blir tillsammans :')  Iaf, har varit upptagen i flera dagar nu men var på första hoppträningen i onsdags med Joori ;D Först v...

Av Emelie - 14 maj 2013 10:12

Nuuu kan jag lägga ut bilder från konserten, filmade mest, därav få bilder ;)      Såhär var kön bakom mig och Linnea i parkettkön, och vi kom ändå bara en timme innan insläppet ;O  När vi stod där iaf så hörde vi bara helt plötsligt hur någ...

Presentation


Vet egentligen inte vad jag ska skriva här, men i denna blogg kommer du läsa om mig, mina hästar, mina vänner, min familj och One Direction ;) Och har en galen crush på Harry Styles, så ja honom kommer ni få läsa om vääldigt mycket ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards