rowdie

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Emelie - 7 april 2013 21:28

Visste att det var något jag glömde i förra inlägget :P Nejmen lilla söta Harry blir hela 6 år idag! (shit vad alla bli gamla helt plötsligt?!) :O Helt otroligt, känns som att det var förra året vi hämtade hem dig! Du är så söt att det gör ont i mig ibland, sötis *.* 

 

Haha innan vi klippte honom..lååång päls! 

Av Emelie - 7 april 2013 21:06

Iaf vädret, för den snön som kom idag var ju väldigt nödvändig -.-' 


Men till något roligare, red somsagt lektion idag. Först fick Jenny hoppa upp (mamma ville det :P) och hon proveserade honom lite, satte lite mera press än vad vi gör, och det var nästan skönt att se att han slängde upp huvudet (man får verkligen akta näsan) med henne också, så det inte är med bara oss ;) Men det är hans sätt att säga "nu är det jobbigt" och vi hade ju väldigt mycket sådant i traven först, nu har vi kommit över det (på inte ens 2 veckor?!) och nu ska vi trassla med galoppen lite ;) Men som Jenny sa, antingen går han jättefint, eller så går han inte alls ;) Och han går jättefint medparten av tiden, så det är ju skönt :) 

Men iaf, lektionen gick jättebra, vi körde galoppen i vänster varv (vilket är mitt svåra), men det gick över förväntan! Visst slog han upp huvudet osv, men när han väl går där han ska vara, shit vilken galopp. Sötis :) Jenny sa också att han kommer bli jättefin när han har musklat på sig och han är en otroligt rolig häst att rida, och det är han ju också :) 

Cia stog också och kollade på, hon har inte sett mig rida på ca 4-5 månader, och aldrig på någon annan häst utom Grandeur (eller Matcho) och hon tyckte att jag hade utvecklats jättemycket på den tiden *stolt faktiskt*. Man måste ju suga åt sig det man får ;) 

Haha, både Jenny och Cia sa också att han är som en treåring som ska lära sig att galoppera ibland, och haha ja ibland är han så!


Aja, imorn är det skola. Har haft ont i magen sen jag vaknade, gillar verkligen inte min skola alls. Kommer inte överrens med lärarna alls, saknar verkligen Roslags lärare hela tiden. Nej usch, hatar att känna så, varje söndag mår jag lika dåligt. Hatar det. 

Presentation


Vet egentligen inte vad jag ska skriva här, men i denna blogg kommer du läsa om mig, mina hästar, mina vänner, min familj och One Direction ;) Och har en galen crush på Harry Styles, så ja honom kommer ni få läsa om vääldigt mycket ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards